tiistai 15. kesäkuuta 2010

Lisälankaa odotellessa

Sillä aikaa kun olen odotellut ruosteenoranssia Paris-lankaa, on ehtinyt valmistua monenmoista:


Huopatossut Novitan Huopanen mix -langasta. Tossujen koristeet on neulahuovutettu. Sivutuotteena tuli kolme reikää sormeen ja yksi katkennut neula.



Bamburättejä.



Ja villasukat 7veljeksestä. Mallia näihin sukkiin otin Stine Hoelgaard Johansenin Suloiset sukat -kirjan kannesta. En ole koskaan nähnyt kirjaa livenä, ainoastaan mainoksen jossakin lehdessä, josta nappasin heti idean.

3 kommenttia:

Eija kirjoitti...

Heti tuli tuo Suloiset sukat -kirja mieleen, kun näin nuo sukat. Hyvin napattu idea!

- kirjoitti...

IHANAT NUO TOSSUT!!olen etsinyt kauan tuollaisiin ohjetta:))voisiko nuo tehdä pitkä vartisina?:)olisiko sinulla ohjetta noihin tossuihin:)?

ElliS kirjoitti...

Kiitos! Virkkasin tossut aikalailla omasta päästä. Mitään ohjetta minulla ei ollut. Jälkeenpäin olen nähnyt jossakin vanhassa Novitan lehdessä ohjeen. Novitan verkkosivuilta löysin mm. tämän ohjeen http://www.novita.fi/cms.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=1881. Siellä oli muitakin tossujen ohjeita. Kyllä minä luulisin, että nämä pitkilläkin varsilla onnistuu jos ei tee varresta liian tiukkaa, että jalka sujahtaa varren läpi.
Rohkeasti vaan kokeilemaan!